اخبار داخلی
شماره: 2570
1391/12/16 - 08:32
تشخیص و درمان 85 درصد از سرطان ها با بهره برداری از دستگاه تصویر برداری PET/CT

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه تصویر برداری PET/CT برای تشخیص و درمان 85 درصد سرطان ها و 15 درصد بیماریهای قلبی کاربرد دارد.

 

به گزارش بنیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد حسن طریقت منفرد در مراسم بهره برداری آزمایشی از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری کشور (pet scan) اظهار داشت: با کمک این دستگاه امکان بررسی و تحقیقات بسیار ارزشمند فراهم شده و همچنین داروهای هسته ای مورد نیاز کشور توسط این دستگاه تولید می شود.
 
وی با اشاره به نقش محققان در پیشبرد موفقیت های علمی در کشور گفت: با وجود همه تحریم ها دانشمندان ایرانی لحظه ای درنگ نکردند و دوشادوش پیشرفته ترین کشورها در حوزه بهداشت و درمان حرکت کردند.
 
دکتر طریقت منفرد با اشاره به اعمال تحریم ها در کشور، به همت و موفقیت دانشمندان و متخصصان حوزه پزشکی در این عرصه اشاره کرد و افزود: با وجود همه تحریم هایی که از سوی استکبار جهانی بر ما وارد می شود توانسته ایم با تلاش و انگیزه محققان کشور، این حرکت ها را خنثی کنیم.
 
سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور ما امروز به لحاظ علمی حرفی برای گفتن دارد و کوچکترین عقب ماندگی در حوزه تحقیقات پزشکی و علمی در کشور وجود ندارد. 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved